V současné době je cena tohoto vozu na velmi přijatelné úrovni, přitom má tento automobil stále co nabídnout. Poměr cena / výkon rozhodně zaujme.
Technicky propracované modely turbodieselů 1.9 TDI byly velmi oblíbené již před několika lety a jsou žádané i dnes. Jsou doslova vyhlášené velmi nízkou spotřebou a se zásadními technickými obtížemi se u nich prakticky nesetkáte. Stranou zájmu nezůstávají ani zážehové motory o objemu válců 1,4 a 1,6 litru.
Na trhu ojetin se však už prakticky nesetkáte se zajímavými modely Golfu ve verzích pětiválcových a šestiválcových motorů s vysokým výkonem, který je pochopitelně provázen patřičným sportovním zvukem. U těchto vozů byla přetěžována přední náprava, což je u výkonného motoru pochopitelné, přesto takový vůz stále vlastní mnoho nadšených fanoušků a sběratelů.
Motor a podvozek Golfu nezklamou
Motor je silnou zbraní čtvrté generace Golfu. Zajímavé řešení poskytuje ovšem i podvozek vozu. Němečtí konstruktéři si s ním doslova vyhráli. Může se pochlubit výbornými jízdními vlastnostmi v nerovném terénu, což je na českých „okreskách“ značná výhoda. Jízda po takové silnici je uvnitř vozu komfortní a řidiče příliš nerozptyluje, to ocení zejména začátečníci, kterým je tento vůz také odborníky doporučován.
Interiér je pohodlný, poměrně prostorný a praktický. Je vyroben s německou precizností, designově dokáže zaujmout palubní deska a především pohodlí předních sedadel. Zadní sedadla však tolik komfortu nepřinesou, lidé vyšší postavy tu budou mít problém s „otlačenými“ koleny. Zavazadlový prostor odpovídá své třídě – ve variantě hatchback se do kufru vejde 330 litrů, komu to nestačí, měl by se poohlédnout po kombíku s objemem 460 litrů.
Běžné závady nejsou tak závažné jako u jiných vozidel stejné třídy
Častou závadou bývají u Golfu ložiska kol, jejich opotřebení se projevuje při provozu typickým hučením. Někdy bývají potíže s elektroinstalací a zejména s klimatizací, odborníci doporučují před nákupem auta důkladné prověření elektrosoustavy. Často také korodují výfuky, ale to není problém jen u Golfů. Zážehové motory vyšších kubatur (osmnáctistovky) mívají potíže se zapalovací cívkou a u turbodieselů se stáří vozu může projevit na technickém stavu turba. Stárnutí se také projevuje u plastových a pryžových dílů, jedná se zejména o těsnění dveří, zavazadlového prostoru a okolí střešní antény. Vadné silentbloky a uložení stabilizátoru bývají také častým důvodem k výměně, která ovšem provází všechny ojeté automobily.