Co je to Interbrand?
Interbrand's Best Global Brands 2019 nám ukazuje, co je teď aktuální, a poukazují na to, co bude dál. Jedná se o značky, které zůstávají stále v těch nejkonkurenceschopnějších prostředích. Výroční zpráva „Nejlepší globální značky“ byla publikována v BusinessWeek až do roku 2009. Interbrand převzal výhradní autorství v roce 2010. Aby se značky kvalifikovaly, musí být přítomny alespoň na třech kontinentech a musí mít široké geografické pokrytí na rostoucích a rozvíjejících se trzích. Třicet procent příjmů musí pocházet z cizí země.
Poslední zpráva Best Global Brands od Interbrand představuje nejcennější značky na světě. V něm bylo několik výrobců automobilů, mezi nimiž je Toyota v čele. Nejlepší globální značky je 100 nejcennějších značek na světě a hodnotí se podle tří aspektů: „finanční výsledky produktů nebo služeb této značky“, „role značky v procesu rozhodování o nákupu“ a „síla značky v perspektivě zajištění budoucích výnosů společnosti“.
Výsledky pro rok 2019
Toyota je opět nejsilnější automobilovou značkou (7. místo). Hodnota japonské skupiny byla odhadnuta na 56 miliard dolarů, což znamená, že Toyota se zlepšila o 5 procent. ve srovnání s minulým rokem.
Hned za Toyotou byl Mercedes, jehož hodnota se také zvýšila o 5 procent a podle odborníků Interbrand je nyní 50 miliard dolarů. BMW se ukázalo být třetí automobilkou a jedenáctou značkou celkem (+1 procenta, 41 miliard dolarů).
Top 10 nejcennějších značek na světě (v miliardách dolarů):
Apple – 234 241 (+ 9 %)
Google – 167,713 (+ 8 %)
Amazon – 125,263 (+24 %)
Microsoft – 108 847 (+17 %)
Coca Cola – 63.3365 (-4 %)
Samsung – 61,098 (+2 %)
Toyota – 56,246 (+5 %)
Mercedes – 50 832 (+ 5 %)
McDonalds – 45,362 (+4 %)
Disney – 44,352 (+ 11 %)
Nejcennější automobilové značky (místo v žebříčku TOP 100):
07. Toyota – 56,246 (+ 5 %)
08. Mercedes – 50 832 (+ 5 %)
11. BMW – 41 440 (+1 %)
21. Honda – 24 422 (+3 %)
35. Ford – 14 325 (+2 %)
36. Hyundai – 14 156 (+ 5 %)
40. Volkswagen – 12,921 (+6 %)
42. Audi – 12 689 (+4 %)
50. Porsche – 11,652 (+ 9 %)
52. Nissan – 11 502 (-6 %)