Počátky Instagramu a jeho zakladatele

Instagram je nejúspěšnější, nejznámější a nejpoužívanější mobilní aplikace na nahrávání a sdílení fotografií. Může se zdát, že tento extrémně úspěšný projekt zjevil jako blesk z čistého nebe, přes noc se stal hvězdou a okamžitě vynesl jeho zakladatelům spoustu peněz. Tak to ale vůbec není.

Za úspěchem stojí hodně práce, zklamání i pohoření. Podívejme se tedy, jak tato aplikace vznikla a kdo stojí za tím, že denně můžeme sdílet část svého života .
instagram a mobilní telefon

Kořeny slavné aplikace

Kevin Systrom, jeden z původních majitelů společnosti v roce 2006 úspěšně dokončil studia na Stanfordu a pustil se do práce pro Google. Zde pracoval jako product marketing manager a zaručeně se tam naučit skutečně hodně. Pracoval tam dva roky, když se rozhodl přejít do startupu Nextstop a právě tam dostal svůj první samostatný nápad, a to na program s názvem Burbn. Představil ho dokonce i investorům a získal investici ve výši 500 tisíc dolarů. Ale ne, z toho nevznikl jeden z nejslavnějších kolosů ve světě sociálních sítí.
instagram v mobilu
Na vytvoření fungující verze Burbn se podílel i Mike Krieger, spoluzakladatel nejvýdělečnější foto aplikace. Společně pracovali na původní appce. Brzy ale zjistili, že kvůli své komplikovanosti nebude fungovat. Rozhodli se tedy jen pro jednu její funkci, a to fotografie. Během jednoho týdne vytvořili další prototyp, bohužel opět nepoužitelný.

I přes jejich snahy se stále jednalo o příliš složitý program. Rozhodli se ho tedy ještě více zjednodušit, a to pouze na nahrávání a sdílení fotek. Až tento prototyp dostává jméno Instagram a osm týdnů od jeho stvoření je oficiálně spuštěn. Stalo se tak v říjnu roku 2010. Aplikace se velice rychle stala oblíbenou a její oblíbenost stále roste. V lednu 2011 se zavádí hashtagy, bez kterých si to dnes už ani nedokážeme představit.

A kdo vlastní společnost teď?

Stejně jako mnoho dalších projektů, startupů a společností i tuto v roce 2012 koupil Facebook, a to za jednu miliardu dolarů. Při její hodnotě to není vůbec vysoká částka, i když se to tak může zdát. A i tato skutečnost jistě stojí za podobností mezi Facebookem a Instagramem. Všimli jste si toho také? A kolik času denně na sociálních sítích strávíte vy?


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Categories Nezařazené