Počátky Instagramu a jeho zakladatele


Instagram je nejúspěšnÄ›jší, nejznámÄ›jší a nejpoužívanÄ›jší mobilní aplikace na nahrávání a sdílení fotografií. Může se zdát, že tento extrémnÄ› úspěšný projekt zjevil jako blesk z Äistého nebe, pÅ™es noc se stal hvÄ›zdou a okamžitÄ› vynesl jeho zakladatelům spoustu penÄ›z. Tak to ale vůbec není.

Za úspÄ›chem stojí hodnÄ› práce, zklamání i pohoÅ™ení. Podívejme se tedy, jak tato aplikace vznikla a kdo stojí za tím, že dennÄ› můžeme sdílet Äást svého života.
instagram a mobilní telefon

Kořeny slavné aplikace

Kevin Systrom, jeden z původních majitelů spoleÄnosti v roce 2006 úspěšnÄ› dokonÄil studia na Stanfordu a pustil se do práce pro Google. Zde pracoval jako product marketing manager a zaruÄenÄ› se tam nauÄit skuteÄnÄ› hodnÄ›. Pracoval tam dva roky, když se rozhodl pÅ™ejít do startupu Nextstop a právÄ› tam dostal svůj první samostatný nápad, a to na program s názvem Burbn. PÅ™edstavil ho dokonce i investorům a získal investici ve výši 500 tisíc dolarů. Ale ne, z toho nevznikl jeden z nejslavnÄ›jších kolosů ve svÄ›tÄ› sociálních sítí.
instagram v mobilu
Na vytvoÅ™ení fungující verze Burbn se podílel i Mike Krieger, spoluzakladatel nejvýdÄ›leÄnÄ›jší foto aplikace. SpoleÄnÄ› pracovali na původní appce. Brzy ale zjistili, že kvůli své komplikovanosti nebude fungovat. Rozhodli se tedy jen pro jednu její funkci, a to fotografie. BÄ›hem jednoho týdne vytvoÅ™ili další prototyp, bohužel opÄ›t nepoužitelný.

I přes jejich snahy se stále jednalo o příliš složitý program. Rozhodli se ho tedy ještě více zjednodušit, a to pouze na nahrávání a sdílení fotek. Až tento prototyp dostává jméno Instagram a osm týdnů od jeho stvoření je oficiálně spuštěn. Stalo se tak v říjnu roku 2010. Aplikace se velice rychle stala oblíbenou a její oblíbenost stále roste. V lednu 2011 se zavádí hashtagy, bez kterých si to dnes už ani nedokážeme představit.

A kdo vlastní spoleÄnost teÄ?

StejnÄ› jako mnoho dalších projektů, startupů a spoleÄností i tuto v roce 2012 koupil Facebook, a to za jednu miliardu dolarů. PÅ™i její hodnotÄ› to není vůbec vysoká Äástka, i když se to tak může zdát. A i tato skuteÄnost jistÄ› stojí za podobností mezi Facebookem a Instagramem. VÅ¡imli jste si toho také? A kolik Äasu dennÄ› na sociálních sítích strávíte vy?


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Categories Www